Monday, December 21, 2015

Jus Strawberi & Nenas Bermadu

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera
  
Saya cukup suka meminum jus segar. Tambah2 kalau dapat jus buah yang pekat kaw2... memang sedap nak minum tambah2 kalau hari panas2 tu. Kebetulan dalam esbok saya memang ada stok strawberry yang dibekukan, pastu ada pulak nenas yang saya beli di Pesta Bunga & Organik Lojing, jadi try ajelah untuk jadikan jus segar.


Kaedah nak membuat jus ni senang yang amat. Kebiasaan saya memang tak gunakan ais, sebab buah2 ni memang dah beku. Kalau kurang manis boleh tambah gula. Yang saya buat ni saya tak letak gula tapi saya gantikan dengan madu sikit sebab strawberry masam, nenas pun agak masam. Kang kalau minum yang masam2 ni mula la mood pun nak bertukar jadik masam.

Bagi sape yang ada masalah kat bilik kecik tu boleh la cuba buat jus cenggini, In Sha Allah bila keluar mesti tersenyum sebab hajat dilangsaikan dengan sempurna.

Resepi? Agak2 aje!

"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

2 comments:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]