Sunday, December 20, 2015

Projek Langsir - Dokumentasi #3

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Ada ke yang tertanya2... setakat nak jahit langsir nak kena dokumentasi ke apa.... Saya ni memori dah low, jadi kalau tak tulis details memang alamatnya susah la tahu kemudian. Lagi pun saya suka bila semuanya dok satu tempat, yang dah lengkap dengan pengiraan dan siap dengan bahagian2nya.


Antara nota yang saya dapat dari internet dan FB. Kena tulis nanti nak rujuk senang.




Yang ni konon2 direkod dalam buku jahitan tapi ukurannya belum tepat.


Inilah pengiraan yang paling terkini. Yang saya buat lengkap dengan pengiraan untuk ukuran kain, berapa keping dan juga ukuran untuk tape. Dengan catatan begini mudah saya nak semak samada sudah selesai atau tidak. Dengan adanya ukuran untuk kain dan berapa keping, dapat mengelakkan pemotongan kain berlebihan atau tak cukup.


Catatan begini saya buat bagi semua ruang langsir, termasuklah untuk pintu. Setakat yang saya dah buat, hanya kain untuk inner belum cukup, yang lain2nya dah ok. Semoga dapat dijadikan panduan bagi sesiapa yang nak jahit langsir sendiri.


"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

1 comment:

  1. rajin nya akak... dana tak penah pun jht langsir hehehe... selalu beli siap trs

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]